Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Livet från den mörka sidan?

Av Therese Nilsson - 10 november 2012 17:51

Har tänkt på det här med bloggen. Oftast så stöter man ju på bloggar med tanken att det är "livet från den ljusa sidan."

Känns nästan som att min bär namnet, livet från den svåra sidan.

Känns som att min lust att skriva av mig oftast kommer när jag mår dåligt eller när någonting känns jobbigt eller stressigt. Kanske ganska positivt då att mina inlägg har lyst med sin frånvara på sista tiden?


Skolan rullar på för fullt, det har varit så mycket olika projekt på sista tiden att man knappt hinner landa i ett avslutat jobb eller tenta. Men det är så mycket mer givande än jag någonsin trott och dom flesta i klassen känner jag så otroligt mycket fint för, vilka människor.

Just nu så sitter nog dom allra flesta med oss med en hemtenta i marknadsföring.

För varje vecka i skolan så känns det som att jag växer lite grann som person, jag klarar så mycket mer än jag tror.


Men det här med att tro på sig själv.

Man kan väl säga att jag har ett ganska bra självförtroende men en urusel självkänsla.

Det finns ständigt ett litet monster på min axel som vill påpeka för mig att jag inte kan, att jag är usel.

Jag kan aldrig ta en komplimang utan att bortförklara mig.

Och det här med att analysera. Jag analyserar igenom allt för mycket. Inte bara en eller två gånger.


Jag är för det mesta en väldigt glad människa, älskar att skratta.

Men någonstans har jag ett jävla mörker som äter upp mig i perioder.

Jag är känslig. Jag är väldigt känslig.

Jag kan sitta i timmar och läsa cancerbloggar och gråta och inbilla mig att det är min tur nästa gång.

Jag kan läsa bloggar om föräldrar som har förlorat sina barn och tänka att jag inte orkar gå igenom någon sådant igen. Att vi redan har förlorat ett barn ger oss inga garantier för att det inte kan hända igen!

Jag skulle gå under om det hände nånting med Alfred, om det hände nånting med Julius.

Jag vill aldrig förlora mig själv, Gustaf eller någon annan nära i någon helvetisk sjukdom.

Jag fattar inte ens varför jag ständigt hamnar på dessa bloggar, kanske för att man uppskattar det man har lite mer än man kanske skulle ha gjort annars.

Att man kan njuta av någonting så vardagligt som att barnen bråkar. Man får ju faktiskt vara med om det, man ska vara tacksam även om man många gånger vill slita sitt eget hår av frustration.


Allahelgonahelgen har passerat och vi hann aldrig iväg till minneslunden.

Jag kan få sån jävla ångest av det. Får ångest av att tänka på att åka dit, får ångest av att inte åka också.

Känns som att vi glömmer henne om vi inte åker samtidigt som det känns så jäkla hjärtslitande att åka.

Det har snart gått 6 år sedan..

Fan jag är fortfarande så jävla svag i perioder.

Det är egentligen inte bara det, det är allt som har hänt.



Jag glider ifrån allt
Vad var jag en gång?
Jag förlorar mitt fokus
Vad drömde jag om?


Rör mina händer
Du måste förstå
Jag orkar inte förklara
försök och se det ändå
Det gnager mitt sinne
Det är som overklighet
I varje blinkande fönster
en korrupt profet.


Det krävs så mycket mygel
för att verka normal


/jag är oftast väldigt positiv ändå ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Nilsson - 12 oktober 2012 10:13

Fredag idag. Skönt med helg. Och ännu bättre att hela familjen är ledig. Om en stund så ska jag iväg och klippa mig, träffa Tessan en stund på stan sen skynda mig och hämta ut Alfreds fondtapet. Ikväll blir rummet klart. Ska bli himla skönt. Ska ...

Av Therese Nilsson - 1 oktober 2012 08:15

Snart dags för skolan, min kropp är inte riktigt med idag. Känner att jag är inne i en dålig period, är ruskigt trött hela tiden, har ont i hela kroppen. Hösten och vintern är ingen rolig period för mig. Har den där äckliga brännande svidande känsl...

H

Av Therese Nilsson - 28 september 2012 08:40

Vad säger man till någon som har mist sin man? Vad säger man till någon som har mist sin far? Det finns inga ord att beklaga med, det låter så fjuttigt hur man än vänder och vrider på det!   Jag blir så otroligt ledsen när jag tänker på det, ...

Av Therese Nilsson - 18 september 2012 11:16

Var länge sedan nu, är ni fortfarande kvar? Vi har inget internet än så länge efter strul med tele2 men hoppas att det börjar fungera snart! Skolan går bra än så länge, peppar peppar. Återkommer när jag har något vettigt att skriva. ...

Av Therese Nilsson - 25 augusti 2012 08:54


God morgon bloggen. Eftersom att vi åkte till Karolinska och koagulationen i torsdags så fick Alfred åka till mormor och han kommer inte hem förrän imorn. Eftersom att vi flyttar om bara några futtiga dagar så är det väldigt uppskattat att bara ha ...

Presentation

Tvåbarnsmorsa med inredningsdrömmar och framtidsplaner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards