Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Livets baksida

Av Therese Nilsson - 27 juni 2012 11:55

Fibromyalgi. Ett ständigt helvette som kan beskrivas med många ord.

Fibromyalgin som i vissa perioder får mig och min kropp att vilja ta semester från livet!

Den vidriga värken och orkeslösheten som får min kropp att protestera mot minsta lilla ansträgning.

Fibromyalgin som får mig att känna mig som en usel mamma och en världelös vän.

När kroppen inte orkar och barnens uppmärksamhet och behov måste komma först är det lätt att tappa modet.

Varje gång är man lika rädd att det inte kommer någon bra period igen. Att man är fast i detta helvette som ens egen kropp och själ skapar.

Okunskapen och oförståelsen som kommer med detta helvette, att folk misstror en och tror att man överdriver eller inbillar sig. Dom personerna skulle hemskt gärna få byta en dag, ta denna orkeslöshet och värk och känna efter precis hur lite man överdriver!


Det positiva med detta elände att är jag uppskattar mina bättre dagar när jag är en bra mamma,vän och sambo.

När jag orkar leka med barnen och vara den mamma som dom förtjänar och behöver.


Men dagar som denna, när det enda jag egentligen orkar är att ligga i sängen men inte alls har någon möjlighet till det, när jag kämpar med att ta bort efter lunchen,hjälpa barnen med kläder eller helt enkelt bara försöker finnas så är det tugnt.


TÄNK POSITIVT, det måste komma en bättre dag!

 
 
Ingen bild

Ida

27 juni 2012 20:03

Om du ställde in något vi planerat så skulle jag bara tänka att det är jättebra att du vågar vara ärlig mot mig. Aldrig nånsin att jag skulle bli arg. Jag vet ju hur du kämpar och jag vet att du är en fantastisk mamma och vän. Sortera bort de människor som misstror dig. De är inte värda din vänskap. Jag är så glad för att du finns!!

Therese Nilsson

27 juni 2012 22:25

Tack finaste du, jag är så glad att jag har en vän som dig!Har massor att berätta imorn när vi ses!Längtar! kraaam

 
Linda

Linda

28 juni 2012 16:06

Du beskriver det så bra att jag knappt vet vad jag ska skriva. Men du ska veta att jag tvivlar absolut inte på dina besvär - jag lider med dig! Du ska aldrig behöva känna dig som en dålig mamma eller vän, jag håller med Ida om att du borde sortera bort och strunta i såna som beter sig så. Jag tycker att du gör ett fördjävla bra jobb som orkar fast du har ont och få inte dåligt samvete om du ställer in träffar med folk, du måste sätta hälsan först - ställer du in en dag är det större chans att du mår bättre imorgon! Stor kram!

http://avenettlangtlivarkort.blogg.se

Therese Nilsson

30 juni 2012 13:27

Åh Linda, jag blir helt gråtfärdig. Vill bara ge dig en stor kram, behöver verkligen höra det där ibland. vi måste ringas snart, har en rolig grej att berätta! kram

 
Ingen bild

Hanna Andersson Björk

30 juni 2012 13:31

Kämpa på Tess! KRAM

 
Ingen bild

Carin

1 juli 2012 06:55

Jag har aldrig nånsin trott att du överdriver eller inbillar dig, även om det kanske verkat så ibland. :( Det är för jävligt att du ska ha dessa besvär - du är ung o har hela livet framför dig. Till de som tvivlar på dig, be dem kolla upp fibromyalgi. Tror det är okunskap som leder till att vissa misstror dig..
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Nilsson - 10 november 2012 17:51

Har tänkt på det här med bloggen. Oftast så stöter man ju på bloggar med tanken att det är "livet från den ljusa sidan." Känns nästan som att min bär namnet, livet från den svåra sidan. Känns som att min lust att skriva av mig oftast kommer när j...

Av Therese Nilsson - 12 oktober 2012 10:13

Fredag idag. Skönt med helg. Och ännu bättre att hela familjen är ledig. Om en stund så ska jag iväg och klippa mig, träffa Tessan en stund på stan sen skynda mig och hämta ut Alfreds fondtapet. Ikväll blir rummet klart. Ska bli himla skönt. Ska ...

Av Therese Nilsson - 1 oktober 2012 08:15

Snart dags för skolan, min kropp är inte riktigt med idag. Känner att jag är inne i en dålig period, är ruskigt trött hela tiden, har ont i hela kroppen. Hösten och vintern är ingen rolig period för mig. Har den där äckliga brännande svidande känsl...

H

Av Therese Nilsson - 28 september 2012 08:40

Vad säger man till någon som har mist sin man? Vad säger man till någon som har mist sin far? Det finns inga ord att beklaga med, det låter så fjuttigt hur man än vänder och vrider på det!   Jag blir så otroligt ledsen när jag tänker på det, ...

Av Therese Nilsson - 18 september 2012 11:16

Var länge sedan nu, är ni fortfarande kvar? Vi har inget internet än så länge efter strul med tele2 men hoppas att det börjar fungera snart! Skolan går bra än så länge, peppar peppar. Återkommer när jag har något vettigt att skriva. ...

Presentation

Tvåbarnsmorsa med inredningsdrömmar och framtidsplaner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards