Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Therese Nilsson - 27 juni 2012 22:58

  Jag är oslagbar  

  Jag far hellre framåt mot min vilja än jag vänder   

 

 

Det mörker Du ser
gör att stjärnorna märks lite mer.


Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej
Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig
 
 
Om vi förlorar varandra här i vimlet
Så minns att jag står bakom dig



Och om du saknar mig ibland
så kan du släcka alla lampor
för jag finns nånstans i mörkret


 
- Lars Winnerbäck

 

 
Av Therese Nilsson - 27 juni 2012 11:55

Fibromyalgi. Ett ständigt helvette som kan beskrivas med många ord.

Fibromyalgin som i vissa perioder får mig och min kropp att vilja ta semester från livet!

Den vidriga värken och orkeslösheten som får min kropp att protestera mot minsta lilla ansträgning.

Fibromyalgin som får mig att känna mig som en usel mamma och en världelös vän.

När kroppen inte orkar och barnens uppmärksamhet och behov måste komma först är det lätt att tappa modet.

Varje gång är man lika rädd att det inte kommer någon bra period igen. Att man är fast i detta helvette som ens egen kropp och själ skapar.

Okunskapen och oförståelsen som kommer med detta helvette, att folk misstror en och tror att man överdriver eller inbillar sig. Dom personerna skulle hemskt gärna få byta en dag, ta denna orkeslöshet och värk och känna efter precis hur lite man överdriver!


Det positiva med detta elände att är jag uppskattar mina bättre dagar när jag är en bra mamma,vän och sambo.

När jag orkar leka med barnen och vara den mamma som dom förtjänar och behöver.


Men dagar som denna, när det enda jag egentligen orkar är att ligga i sängen men inte alls har någon möjlighet till det, när jag kämpar med att ta bort efter lunchen,hjälpa barnen med kläder eller helt enkelt bara försöker finnas så är det tugnt.


TÄNK POSITIVT, det måste komma en bättre dag!

Presentation

Tvåbarnsmorsa med inredningsdrömmar och framtidsplaner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards